ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE WARUNKÓW UMOWY w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej

Sosnowiec 07.10.2024 r.

Dostawca Usług:

EFIBER Grzegorz Nagórka
41-219 Sosnowiec
ul. Wita Stwosza 10/212
NIP 644-307-06-52
Tel: + 48 536-323-789

ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE WARUNKÓW UMOWY
w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej

Szanowni Państwo,

z dniem 10 listopada 2024 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji
elektronicznej (Dz. U. poz. 1221; dalej jako: „PKE”), co wiąże się z koniecznością dostosowania
postanowień zawartej z Państwem umowy. Niniejsze zawiadomienie ma na celu przybliżenie Państwu zasad, na podstawie których będą świadczone usługi objęte zawartymi przez Państwa z nami umowami po wejściu w życie nowej ustawy. Co istotne wejście w życie nowej ustawy nie wpłynie na główne warunki zawartej z Państwem umowy, w tym m.in. w zakresie świadczonych usług, uiszczanych przez Państwa opłat czy wskazanych w Umowie terminów. Aby dalej kontynuować umowę w tym samym zakresie nie muszą Państwo nic robić.

Poniżej przedstawiamy szczegółowo zmiany wynikające z wejścia w życie PKE i Państwa
uprawnienia wynikające z nowej ustawy, które będą obowiązywać od dnia 10 listopada 2024 r.

1) W zakresie dostosowania warunków świadczenia usługi do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami (art. 291 PKE) – obejmuje usługę internetu, usługę telewizji:

Na żądanie każdego Abonenta z niepełnosprawnościami Dostawca usług będzie doręczać mu postanowienia Umowy, Regulaminu, Cennika bądź innych dokumentów stanowiących integralną część Umowy, w formie dla niego dostępnej. Celem udostępnienia takich dokumentów powinni Państwo skontaktować się z Dostawcą usług telefonicznie pod numerem + 48 536-323-789

2) W zakresie potwierdzania warunków Umowy na trwałym nośniku (art. 294 PKE) – obejmuje usługę internetu, usługę telewizji:

Dostawca usług utrwali i doręczy Państwu na trwałym nośniku treść zaproponowanych i uzgodnionych warunków umowy oraz Państwa oświadczenie o zapoznaniu się z tymi warunkami, jeżeli oświadczenia były składane w formie dokumentowej.

3) W zakresie formy wypowiedzenia/rozwiązania/odstąpienia od Umowy przez Abonenta (art. 295 PKE) – obejmuje usługę internetu, usługę telewizji;

1. Bez względu na formę zawarcia Umowy, mogą Państwo złożyć oświadczenie o jej wypowiedzeniu, rozwiązaniu bądź o odstąpieniu od umowy w formie dokumentowej, w tym również przy wykorzystaniu poczty elektronicznej.
2. Dostawca usług zawiadomi Państwa o otrzymaniu Państwa oświadczenia o wypowiedzeniu, rozwiązaniu bądź odstąpieniu w terminie 1 dnia roboczego od jego otrzymania przez:
a) wysłanie wiadomości SMS na numer wskazany przez Państwa do kontaktu;
b) wykonanie połączenia głosowego na numer wskazany przez Państwa do kontaktu, przy czym po wykonaniu co najmniej 3 prób połączenia Dostawca usług uzna zawiadomienie za wykonane;
c) wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazany przez Abonenta do kontaktu.
3. Dostawca usług potwierdzi przyjęcie Państwa oświadczenia o wypowiedzeniu, rozwiązaniu bądź odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku, w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania, wskazując jednocześnie nazwę usługi, której dotyczy oświadczenie, dzień otrzymania oświadczenia oraz dzień zakończenia świadczenia usługi.

4) W zakresie wypowiedzenia przez Abonenta będącego konsumentem umowy obejmującej co najmniej usługę dostępu do internetu lub usługę komunikacji interpersonalnej wykorzystującą numery wraz z inną usługą komunikacji elektronicznej lub promocyjnym urządzeniem końcowym (art. 305 ust. 2 PKE) – obejmuje usługę internetu;

Jeżeli mają Państwo status konsumenta, to w przypadku wypowiedzenia przez Państwa umowy w stosunku do którejkolwiek z usług objętych umową, z uwagi na jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, mogą Państwo teraz wypowiedzieć umowę również w odniesieniu do pozostałych usług objętych umową.

5) W zakresie ofert wiązanych (art. 305 ust. 1 PKE) – obejmuje usługę internetu, usługę telewizji:

Jeżeli mają Państwo status konsumenta, to w przypadku świadczenia na Państwa rzecz co najmniej usługi dostępu do internetu lub usługi komunikacji interpersonalnej wykorzystującą numery wraz z inną usługą komunikacji elektronicznej lub promocyjnym urządzeniem końcowym, Dostawca usług będzie stosował postanowienia Państwa Umowy odpowiednio do każdej z tych usług w zakresie: maksymalnego okresu obowiązywania umowy, automatycznego przedłużania umowy, zmiany umowy, zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu oraz występowania stałych i znaczących rozbieżności między umową a wykonaniem usługi.
Powyższe będzie również odnosiło się do Państwa, jeżeli mają Państwo status mikro przedsiębiorcy, małego przedsiębiorcy lub organizacji pozarządowej, chyba że złożą Państwo w terminie do 10 listopada 2024 roku oświadczenie o zgodzie na wyłączenie stosowania wobec Państwa przepisów przyznających niektóre uprawnienia konsumenckie, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zawiadomienia.

6) W zakresie automatycznego przedłużania Umowy co najmniej na usługi dostępu do
internetu lub usługi komunikacji interpersonalnej wykorzystującą numery wraz z inną
usługą komunikacji elektronicznej lub promocyjnym urządzeniem końcowym (art. 305 ust.
3 PKE) – obejmuje usługę Internetu, usługę telewizji:

W czasie trwania Umowy mogą Państwo złożyć zamówienie na kolejną usługę komunikacji
elektronicznej bądź na promocyjne urządzenie końcowe u Dostawcy usług. Wówczas Umowa zawarta w stosunku do pierwszej z tych usług nie ulega przedłużeniu na czas obowiązywania umowy o świadczenie kolejnej usługi, chyba że wyrażą Państwo na to zgodę.
Powyższe będzie również odnosiło się do Państwa, jeżeli mają Państwo status mikro przedsiębiorcy, małego przedsiębiorcy lub organizacji pozarządowej, chyba że złożą Państwo w terminie do 10 listopada 2024 roku oświadczenie o zgodzie na wyłączenie stosowania wobec Państwa przepisów przyznających niektóre uprawnienia konsumenckie, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zawiadomienia.

7) W zakresie zapewnienia abonentom informacji o alternatywnych taryfach (art. 303 PKE) – obejmuje usługę Internetu, usługę telewizji:

Mogą Państwo uzyskać informację o alternatywnych taryfach podczas połączenia z konsultantem Dostawcy usług, pod numerem 536-323-789

8) W zakresie uprawnienia Dostawcy usług do jednostronnej zmiany warunków Umowy (art. 306 ust. 1-4 PKE) – obejmuje usługę internetu, usługę telewizji:

1. Dostawca usług może dokonać jednostronnej zmiany warunków zawartej z Państwem Umowy z uwagi na zmianę przepisów prawa lub decyzję Prezesa UKE albo jeżeli proponowane zmiany są wyłącznie na Państwa korzyść abonentów, w tym powodują obniżenie cen usług komunikacji elektronicznej lub dodanie nowej usługi albo jeżeli proponowane zmiany mają wyłącznie administracyjny charakter i nie pociągają za sobą dla Państwa żadnych negatywnych skutków.
2. Dostawca usług opublikuje na swojej stronie internetowej treść proponowanych zmian z
wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten będzie mógł
być krótszy, jeżeli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian,
nastąpi z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki będzie
wynikał z decyzji Prezesa UKE.
3. Bezzwłocznie po publikacji, Dostawca usług doręczy Państwu na trwałym nośniku opublikowaną uprzednio treść proponowanych zmian i poinformuje Państwa o uprawnieniu do wypowiedzenia Umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian.
4. W przypadku braku akceptacji przez Państwa zmian, o których mowa wyżej, mogą Państwo wypowiedzieć Umowę z uwzględnieniem konieczności zwrotu wartości przyznanych Państwu ulg, pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania.
5. Termin na realizację przez Państwa uprawnienia do wypowiedzenia Umowy z uwagi na brak akceptacji proponowanych zmian nie może być krótszy niż do wejścia w życie tych zmian.

9) W zakresie korzystania z promocyjnego urządzenia końcowego (art. 310 PKE) – obejmuje usługę Internetu, usługę telewizji:

W przypadku:
a) upływu okresu, na jaki została zawarta Umowa, w ramach której nabyli Państwo promocyjne urządzenie końcowe,
b) zwrotu przez Państwa ulg przyznanych przy zawarciu Umowy, pomniejszonych o ich
proporcjonalną wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej wypowiedzenia w
przypadku zakończenia okresu trwania Umowy przed upływem terminu, na jaki umowa
została zawarta
– Dostawca usług nieodpłatnie usunie wszelkie wprowadzone uprzednio ograniczenia w zakresie korzystania z tego urządzenia. Celem usunięcia ograniczeń powinni Państwo skontaktować się z wybranym Biurem Obsługi Klienta (BOK) Dostawcy usług.

10) W zakresie uprawnienia Abonenta do monitorowania wykorzystania usług (art. 317 PKE) –obejmuje usługę Internetu:

1. Jeżeli posiadają Państwo status konsumenta, Dostawca usług zapewni Państwu, narzędzie do monitorowania poziomu wykorzystania oraz do kontrolowania wykorzystania usług rozliczanych w oparciu o czas albo ilość wykorzystanych danych lub jednostek taryfikacyjnych. Narzędzie to zapewni dostęp do aktualnych informacji w zakresie wybranej przez Państwa usługi.
2. Dostawca usług poinformuje Państwa:
a) o zbliżającym się osiągnięciu limitu usługi w ramach wybranego pakietu taryfowego – przed osiągnięciem takiego limitu,
b) o całkowitym wykorzystaniu limitu – niezwłocznie po jego wykorzystaniu przez Państwa.
3. Na wykorzystanie przez Państwa limitu transmisji danych w ramach wybranego pakietu, nie będzie miało wpływu korzystanie przez Państwa ze stron internetowych oraz aplikacji mobilnych ujętych w wykazie stron internetowych i aplikacji istotnych dla zapewnienia dostępu do służb ratunkowych, dostępu do informacji o zdarzeniach kryzysowych lub mających istotny wpływ na sytuację społeczną lub porządek publiczny, mających walor edukacyjny lub realizujących zadania systemu informacji w ochronie zdrowia, opublikowanym przez ministra właściwego ds.
informatyzacji w Biuletynie Informacji Publicznej, chyba że przebywają Państwo poza terytorium
Polski i korzystają z nich Państwo w ramach usług roamingu międzynarodowego.
Powyższe będzie również odnosiło się do Państwa, jeżeli mają Państwo status mikro przedsiębiorcy, małego przedsiębiorcy lub organizacji pozarządowej, chyba że złożą Państwo w terminie do 10 listopada 2024 roku oświadczenie o zgodzie na wyłączenie stosowania wobec Państwa przepisów przyznających Państwu niektóre uprawnienia konsumenckie, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zawiadomienia.

11) W zakresie zmiany dostawcy usługi dostępu do internetu (art. 318 PKE) – obejmuje usługę Internetu:

1. Żądając zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu mają Państwo prawo wypowiedzieć umowę z Dostawcą usług bez konieczności zachowania terminów wypowiedzenia określonych w Umowie. W takim przypadku będą Państwo zobowiązani do uiszczenia opłaty na rzecz Dostawcy usług, w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, ale nie wyższej niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy wraz z sumą przyznanych Państwu ulg, pomniejszoną o proporcjonalną ich wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do jej wypowiedzenia.
2. W przypadku skorzystania przez Państwa z uprawnienia, o którym mowa wyżej, powinni Państwo określić tryb zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu:
a) z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego Umową;
b) bez zachowania okresu wypowiedzenia przewidzianego Umową, ze wskazaniem konkretnego terminu przeniesienia;
c) na koniec okresu obowiązywania Umowy wymaganego do skorzystania z warunków promocyjnych,wynikającego z Umowy.
3. Wypowiedzenie Umowy w zakresie usługi dostępu do Internetu w związku ze skorzystaniem przez Państwa z uprawnienia, o którym mowa wyżej, jest skuteczne z chwilą rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usług. Dotychczasowy Dostawca usług będzie zobowiązany świadczyć usługę na dotychczasowych warunkach aż do terminu uzgodnionego przez Państwa z nowym dostawcą usługi dostępu do Internetu na rozpoczęcie świadczenia nowej usługi.
4. Za czynności związane z realizacją Państwa uprawnień, o których mowa wyżej, Dostawca usług nie pobierze od Państwa opłat.
5. W razie gdyby nowy dostawca nie rozpoczął świadczenia usługi Internetu w ustalonym
umownie terminie, dotychczasowy dostawca kontynuuje jej świadczenie na dotychczasowych
warunkach, do czasu rozpoczęcia świadczenia usługi Internetu przez nowego dostawę.
6. Jeżeli rozpoczęcie świadczenia usługi Internetu przez nowego dostawcę usługi, nie nastąpi w ciągu 30 dni od ustalonego umownie terminu, wypowiedzenie umowy dotychczasowemu
dostawcy usługi będzie bezskuteczne, a umowę z nowym dostawcą usługi będzie uważać się
za niezawartą, o czym zostaną Państwo poinformowani przez dotychczasowego dostawcę
usługi.
7. Jeżeli nie doszło do rozpoczęcia świadczenia usługi Internetu przez nowego dostawcę usługi w ustalonym umownie terminie, przysługuje Państwu jednorazowe odszkodowanie w
wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych za usługi komunikacji elektronicznej liczonej według
rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, chyba że opóźnienie nie przekroczyło
1 dnia roboczego lub brak możliwości realizacji zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu
nastąpił z przyczyn leżących po stronie systemu służącego do wymiany komunikatów między
operatorami lub dostawcami usługi dostępu do Internetu. Kwotę odszkodowania oblicza się
na podstawie liczby rozpoczętych dni, które upłynęły od ustalonego umownie terminu
rozpoczęcia świadczenia usługi Internetu przez nowego dostawcę, do dnia rozpoczęcia
świadczenia usługi lub upływu 30 dni od ustalonego umownie terminu rozpoczęcia
świadczenia usługi Internetu przez nowego dostawcę.

12) W zakresie zwrotu niewykorzystanych środków w ramach prepaid (art. 331 PKE)
– usługę telefonii mobilnej:

1. W przypadku wygaśnięcia ważności konta dla świadczonej na Państwa rzecz usługi telefonii mobilnej, rozumianego jako uniemożliwienie Państwu odbierania połączeń przychodzących oraz w przypadku zmiany dostawcy usługi komunikacji głosowej wraz z przeniesieniem przydzielonego numeru, Dostawca usług zwróci Państwu, na złożony przez Państwa wniosek na jego wniosek, pozostałe na koncie środki z doładowań.
2. Wniosek o zwrot środków mogą Państwo złożyć w terminie 6 miesięcy od upływu Okresu ważności dla Usług przychodzących lub przeniesienia numeru
3. Przysługuje Państwu prawo wyboru formy zwrotu pozostałych na koncie środków z doładowań, wybierając jeden z poniższych sposobów:
a) przekazanie środków na inny numer w sieci Dostawcy usług w postaci doładowania konta
(zwiększenie Wartości konta);
b) przekazanie środków na poczet obecnych bądź przyszłych płatności dla innego konta w sieci Dostawcy usług;
c) przelew na cele charytatywne, w tym Fundacja Polsat;
d) przelew na wskazane przez Państwo konto bankowe;
e) przekaz pocztowy na wskazany przez Państwa adres.
4. Zwrot środków podlegać opłacie w wysokości 20 zł. Opłata nie jest pobierana w przypadku wyboru sposobu zwrotu podanego w ust. 3 lit. a) – c).
5. Jeżeli w ramach zwrotu wybiorą Państwo zwrot środków na inny numer w sieci Dostawcy usług, zwrot środków nastąpi w postaci doładowania, które wydłuży Okres ważności konta dla połączeń wychodzących Klienta oraz zwiększy Wartość konta.
6. Jeżeli w ramach zwrotu wybiorą Państwo przekazanie środków na inny numer w sieci Dostawcy usług, zwrot środków nastąpi w postaci jednego obowiązkowego Zasilenia Konta, jeżeli wartość zwrotu jest równa bądź wyższa od obowiązkowego Zasilenia konta, a pozostałe środki zwiększą Wartość konta. W przypadku, kiedy zwrot jest niższy od obowiązkowego Zasilenia konta, wówczas środki zwiększą Wartość konta.
7. Jeżeli w ramach zwrotu wybiorą Państwo przekazanie środków na inny numer w ofercie na Dostawcy usług, zwrot środków nastąpi w postaci rabatu na poczet Rachunku telefonicznego.
8. Formularz zwrotu środków może zostać złożony:
a) pisemnie poprzez wysłanie formularza na adres pocztowy: 41-219 Sosnowiec ul. Wita Stwosza 10/212.
b) e-mailem poprzez przesłanie formularza na adres mail: info@efiber.pl
c) telefonicznie poprzez kontakt pod numerem: + 48 536-323-789
d) osobiście w BOK.

13) W zakresie zawieszenia bądź ograniczenia świadczenia usług (art. 382 PKE) – obejmuje usługę Internetu, usługę telewizji:

1. W przypadku, gdy opóźnią się Państwo z zapłatą za świadczoną usługę, Dostawca usług może wezwać Państwa do zapłaty zaległości w terminie 7 dni od doręczenia powiadomienie, a po
bezskutecznym upływie tego terminu Dostawca usług może ograniczyć Państwu świadczenie
usług. W odniesieniu do Usług Telefonicznych ograniczenie świadczenia Usługi może polegać na
zablokowaniu inicjowania połączeń głosowych. Ograniczenie nie dotyczy inicjowania połączeń na
numery alarmowe. W odniesieniu do Usług Internetowych ograniczenie świadczenia Usługi może
polegać na obniżeniu prędkości dostępu do Internetu do minimalnych prędkości oferowanych przez Dostawcę usług. W odniesieniu do Usług Telewizyjnych ograniczenie świadczenia Usługi może polegać na ograniczeniu Państwu dostępu do programów telewizyjnych.

2. Jeżeli w terminie 7 dni od ograniczenia świadczenia Usług zgodnie z ust. 1 powyżej, nie uiszczą Państwo opłaty za świadczenie usługi, Dostawca Usług powiadomi Państwa o powiadomi
Państwa o zamiarze zawieszenia usługi, a po bezskutecznym upływie 3 dni od doręczenia Państwu takiego zawiadomienia, Dostawca Usług zawiesi świadczenie nieopłaconej przez Państwa usługi. W odniesieniu do Usług Telefonicznych zawieszenie świadczenia Usługi skutkuje możliwością korzystania przez Abonenta jedynie z połączeń na numery alarmowe. W odniesieniu do Usług Internetowych lub Usług Telewizyjnych, zawieszenie świadczenia Usługi może polegać na całkowitym uniemożliwieniu korzystania z tych Usług.
3. Jeżeli zapłacą Państwo zaległe należności za świadczoną Usługę po ograniczeniu świadczenia Usługi, Dostawca usług wznowi świadczenie usług, nie później niż w terminie 3 dni od dnia zapłaty zaległych należności z tytułu świadczenia Usługi. Dostawca usług stosuje opłatę za wznowienie świadczenia zawieszonej Usługi, w wysokości określonej w Cenniku.
4. Jeżeli nie uiszczą Państwo opłaty za daną usługę w terminie 7 dniu od zawieszenia usługi,
Dostawca usług zawiadomi Państwa o zamiarze wypowiedzenia umowy, a po bezskutecznym
upływie 7 dni na zapłatę należności, Dostawca usług wypowie umowę z Państwa winy. W przypadku wypowiedzenia Umowy zawartej na czas określony w związku z brakiem zapłaty przez
Państwa zaległych należności z tytułu świadczenia Usługi, Dostawcy usług będzie przysługiwało
również prawo do dochodzenia odszkodowania.
5. Dostawca usług bezpłatnie doręczy Państwu powiadomienia, o których mowa w ust. 1, 2 i 4 powyżej, na Trwałym nośniku, na wskazany przez Państwa adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej.
6. Jeżeli będą Państwo uporczywie opóźniać się z uiszczaniem opłat za świadczone usługi,
Dostawca usług powiadomi Państwa o zamiarze ograniczenia świadczenia usług, z zakreśleniem
14 dniowego terminu na zapłatę zaległych należności. Po bezskutecznym upływie tego terminu,
Dostawca usług zawiesi świadczenie na Państwa rzecz usługi, w stosunku do której pozostają
Państwo w zadłużeniu.

14) Zakaz ograniczeń w zakresie korzystania z dostępu do publicznej sieci telekomunikacyjnej za pośrednictwem lokalnej sieci radiowej (art. 354 PKE) – obejmuje usługę internetu, usługę telewizji:

Jeżeli zawarta z Państwem umowa, zawierała postanowienia zakazujące udostępniania usług na rzecz osób trzecich bez zgody Dostawcy usług, te postanowienia nie będą mieć zastosowania w
zakresie nieodpłatnego umożliwienia innym użytkownikom końcowym dostępu do sieci za
pośrednictwem lokalnej sieci radiowej.
Postanowienia Umowy, Regulaminu świadczenia usług bądź Cennika, które są sprzeczne z
punktami 1-14, tracą moc wraz z dniem 10 listopada 2024 r., a w ich miejsce stosowane będą
warunki opisane w niniejszym Zawiadomieniu.
Wskazujemy jednocześnie, że zgodnie z PKE, nastąpiły również zmiany w nazewnictwie usług.
Zgodnie z zawartą z Państwem umowę, usługa Internetu kwalifikowana była na gruncie dotychczasowej ustawy (to jest Ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne; t.j. Dz. U. Z 2024 r. poz. 34 ze zm.) jako usługa telekomunikacyjna. PKE wprowadza nowe pojęcie usługi
komunikacji elektronicznej, obejmującej: usługę dostępu do Internetu (usługę internetową), usługę
komunikacji interpersonalnej (wykorzystującą albo niewykorzystującą numery) oraz usługę polegającą całkowicie lub głównie na przekazywaniu sygnałów. Usługami telekomunikacyjnymi na gruncie PKE są zaś jedynie niektóre usługi komunikacji elektronicznej, to jest: usługa internetowa, usługa polegająca całkowicie lub głównie na przekazywaniu sygnałów oraz usługa komunikacji
interpersonalnej wykorzystująca numery. Ilekroć powyżej mowa o usłudze telekomunikacyjnej bądź o usłudze komunikacji elektronicznej, należy je rozumieć zgodnie z definicjami zawartymi w PKE (art. 2 pkt 76 i 80 PKE).

UPRAWNIENIE DO WYPOWIEDZENIA UMOWY

W przypadku braku akceptacji zmian, o których mowa powyżej przysługuje Państwu uprawnienie do wypowiedzenia Umowy. W przypadku złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy przed upływem okresu, na jaki została zawarta, będą Państwo zobowiązani do zwrotu przyznanych Państwu ulg, pomniejszonych o proporcjonalną ich wartość za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania.
Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy w związku z brakiem akceptacji zmian, o których mowa w niniejszym zawiadomieniu, może zostać przed Państwa złożone w dowolnej formie, utrwalonej na trwałym nośniku, do czasu wejścia życie PKE, to jest do dnia 10 listopada 2024 r.

STOSOWANIE NIEKTÓRYCH PRZEPISÓW KONSUMENCKICH DO MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW,

MAŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW ORAZ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH

Informujemy, że zgodnie z 292 PKE, do mikro przedsiębiorcy, małego przedsiębiorcy lub organizacji pozarządowej w rozumieniu art. 3 ust. 2 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 571 ze zm.), stosowane będą niektóre przepisy dotyczące konsumentów, chyba że podmioty te wyrażą zgodę na wyłączenie stosowania wobec nich tych przepisów. W przypadku niezłożenia przez wskazane powyżej podmioty oświadczenia w tym zakresie (wzór Oświadczenia stanowi załącznik do niniejszego Zawiadomienia), do takiego abonenta będą mieć zastosowanie przepisy:
1) art. 305 ust. 1 PKE, zgodnie z którym w przypadku Umowy obejmującej co najmniej usługę dostępu do Internetu lub usługę komunikacji interpersonalnej wykorzystującą numery wraz z
inną usługą komunikacji elektronicznej lub promocyjnym urządzeniem końcowym, przepisy
art. 287 PKE, art. 300-302 PKE, art. 306-310 PKE, art. 318-320 PKE oraz art. 380 PKE
Dostawca usług będzie stosował odpowiednio do wszystkich usług objętych tą umową;
2) art. 305 ust. 3 PKE, zgodnie z którym w przypadku złożenia zamówienia na dodatkowe usługi lub promocyjne urządzenie, końcowy termin obowiązywania pierwotnej umowy nie ulegnie
przedłużeniu, chyba że wyrażą Państwo na to zgodę;
3) art. 317 PKE, zgodnie z którym co do usług świadczonych w oparciu o czas albo ilość
wykorzystanych danych lub jednostek taryfikacyjnych, Dostawca usług zapewni narzędzie
umożliwiające monitorowanie oraz kontrolowanie wykorzystania tych usług, obejmujące
dostęp do aktualnych informacji w tym zakresie.

Oświadczenie o zgodzie na wyłączenie stosowania wymienionych wyżej przepisów
konsumenckich do Abonentów będących mikro przedsiębiorcami, małymi przedsiębiorcami
bądź organizacjami pozarządowymi, może zostać przez Państwa złożone w dowolnej formie,
utrwalonej na trwałym nośniku (np. w formie wiadomości e-mail), do czasu wejścia życie PKE, to jest do dnia 10 listopada 2024 r.

Dostawca usług:
EFIBER Grzegorz Nagórka

Załącznik nr 1 do Zawiadomienia o wprowadzeniu zmian do umowy w związku z wejściem w
życie Ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej

Dostawca Usług: EFIBER Grzegorz Nagórka
41-219 Sosnowiec
ul. Wita Stwosza 10/212
NIP 644-307-06-52
adres e-mail: info@efiber.pl,
telefon: + 48 536-323-789

ZGODA NA WYŁĄCZENIE STOSOWANIA PRZEPISÓW KONSUMENCKICH1

Działając w imieniu ……………………………………………………………………………………………….,
z siedzibą w …………………… pod adresem: ………………………………………………………………,
NIP:………………………….., REGON: ………………………….., KRS: …………………………..,
jako2: mikro przedsiębiorca / mały przedsiębiorca / organizacja pozarządowa,
niniejszym wyrażam zgodę na niestosowanie wobec prowadzonego przeze mnie
przedsiębiorstwa/spółki/organizacji pozarządowej3 przepisów art. 305 ust. 1 i 3 oraz art. 317 Ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1221) w stosunku do usług telekomunikacyjnych świadczonych na rzecz prowadzonego przeze mnie przedsiębiorstwa/spółki/organizacji pozarządowej4 przez _______________________________ .

______________________________
miejscowość, data

______________________________
podpis osoby uprawnionej do reprezentowania

1 Niniejsze oświadczenie uzupełniają wyłącznie mikro przedsiębiorcy, mali przedsiębiorcy oraz organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy art. 3 ust. 2 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 oraz z 2024 r. poz. 834).
2 Należy oznaczyć x we właściwym polu.
3 Niewłaściwe przekreślić: JDG/spółka/organizacja pozarządowa.
4 Niewłaściwe przekreślić: JDG/spółka/organizacja pozarządowa.